Toetsvragen ontwikkelen in vier stappen
In onze vorige twee blogposten over toetsen in e-learning zijn wij ingegaan op de redenen om te toetsen en de verschillende toets- en vraagvormen die tot onze beschikking staan. In de laatste post uit deze serie gaan wij voor een meer praktische aanpak, en geven …
Lees meer
Wat is de juiste vorm voor mijn toets?
In onze vorige blogpost gingen wij naar aanleiding van een klantvraag in op de verschillende redenen om toetsvragen te gebruiken in een e-learningcursus. In deze post duiken wij verder in de materie rond toetsen in een e-learningcursus en gaan wij in op verschillende toets- en …
Lees meer
Drie redenen om kennis te toetsen
Iedere opleidingsprofessional wil graag dat de cursussen die zij aanbieden aan hun cursisten zo effectief mogelijk zijn, en het liefst nog meetbaar ook. Toetsing wordt daarom door velen gezien als een essentieel onderdeel van e-learning, om te testen of de cursist datgene geleerd wat in …
Lees meer
Mijn ervaringen met MOOCs
Het stond al langere tijd op mijn planning om een MOOC te gaan volgen, en in april 2015 ben ik begonnen aan de cursus Gamification van de Penn University of Pennsylvania. De MOOC bestond uit 6 intensieve weken met een studiebelasting van 4-6 uur per …
Lees meer